، تا این لحظه: 12 سال و 2 ماه و 7 روز سن داره

امیر علی پسر گل مامان وبابا

بدون عنوان

1393/5/12 14:27
نویسنده : ثریا
224 بازدید
اشتراک گذاری

علل تب

مهم است که به خاطر داشته باشید که تب به خودی خود بیماری نیست –تب معمولاً نشانه وجود یک مشکل پنهان است. تب چند علت احتمالی دارد:

عفونت: بیشتر تب ها براثر عفونت یا بیماری های دیگر ایجاد می شوند. تب به بدن کمک می کند با تحریک کردن مکانیزم های طبیعی دفاعی بدن با عفونت مبارزه کند. زیاد لباس پوشیدن:نوزادان ، به ویژه آنهایی که تازه به دنیا آمده اند، ممکن است به خاطر لباس زیاد و یا دمای محیط های گرم دچار تب شوند زیرا آنها نمی توانند مثل کودکان بزرگتر دمای بدن خود را تنظیم کنند. به هرحال، به خاطر اینکه تب در نوزادان می تواند نشانه یک عفونت خطرناک باشد - حتی در نوزادانی که زیاد لباس به آنها پوشانده شده است - حتماً باید پزشک آنها را معاینه کند.

واکسینه کردن:  ممکن است نوزادان و کودکان کوچک پس از زدن واکسن دچار کمی تب شوند. اگرچه ممکن است دندان درآوردن موجب افزایش جزئی دمای بدن شود اما اگر دمای بدن کودک بالاتر از 100 درجه فارنهایت ( 37.8 سانتی گراد) شود دندان درآوردن نمی تواند علت تب محسوب شود. هنگامی که تب نشانه یک بیماری خطرناک است در گذشته، پزشکان توصیه می کردند درمان تب تنها براساس دمای بدن صورت گیرد. اما امروزه آنها توصیه می کنند دمای بدن و وضعیت کلی بدن کودک در نظر گرفته شود.

کودکانی که دمای بدنشان کمتر از 102 درجه فارنهایت ( 18.9 درجه سانتی گراد ) است اغلب به دارو نیاز ندارند مگر اینکه احساس ناراحتی کنند. یک استثناء در این قاعده وجود دارد: اگر یک نوزاد سه ماهه یا کوچکتر دارید که دمای مقعدش 100.4 درجه فارنهایت ( 38 درجه سانتی گراد و یا بالاتر) است او را بلافاصله به دکتر یا درمانگاه ببرید. حتی یک تب جزئی می تواند نشانه وجود یک عفونت خطرناک در نوزادان بسیار کوچک باشد. اگر سن کودکتان بین 3 ماه تا 3 سال است و تبش 102.2 درجه فارنهایت ( 39 درجه سانتی گراد یا بالاتر) است به پزشک تلفن بزنید و از او بپرسید که آیا لازم است او را به درمانگاه ببرید یا نه. باید برای کودکان بزرگتر، رفتار و فعالیت آنها را نیز درنظر بگیرید. اگر مراقب نحوه رفتار کودک خود باشید می توانید درباره اینکه آیا او مبتلا به یک بیماری جزئی است و یا اینکه آیا لازم است او را به درمانگاه ببرید یا نه درست نظر بدهید.

در صورتی که یکی از موارد زیر شامل حال کودک باشد ممکن است بیماری او خطرناک نباشد:

  • کودک هنوز هم علاقمند به بازی است
  • کودک خوب غذا می خورد و خوب می نوشد ·
  • حواس کودک جمع است و به شما لبخند می زند
  •  رنگ پوست کودک طبیعی است
  •  هنگامی که دمای بدنش پایین می آید حالش خوب می شود و زیاد نگران کودکی که تب دارد و میل به غذا خوردن ندارد نباشید. این یک امر عادی برای عفونت هایی که موجب تب می شوند است. اگر کودک نوشیدنی می نوشد و ادرارش در حد عادی است درصورتی که کمتر از حد معمول غذا بخورد مشکلی وجود ندارد.
پسندها (1)

نظرات (1)

صفورا
15 مرداد 93 16:11
چه پسر نازی خداحفظش کنه وب خوبی داری به ماهم سر بزنی خوشحال میشیم
ثریا
پاسخ
ممنون عزیزم،حتما